PRZYRODA – BIOLOGIA
Metoda posterowa, modele klasy 7 biologia
Klasy 7 na lekcji biologii wykonywały z plasteliny modele nerki i model układu pokarmowego. Chętne osoby wykonały grę dydaktyczną na temat układu pokarmowego.
Metoda posterowa – klasy 8
Klasy 8 na lekcji biologii wykorzystywały metody mnemotechniki – mapę myśli do wykonania notatki o mutacjach genetycznych. Robiły też oś czasu z zaznaczonymi przodkami człowieka oraz plakaty o chorobach genetycznych.
Budowa mikroskopu – klasa 5
Klasy piąte poznały budowę mikroskopu nie tylko w teorii, uczniowie z zainteresowaniem obserwowali przygotowane preparaty oraz wykonali też plakaty ilustrujące budowę i możliwości mikroskopu.
Systematyka na wesoło – klasy 5, biologia
Klasy 5 na lekcji biologii utrwalały systematykę w kreatywny sposób. Zadaniem uczniów było utworzenie systematyki dowolnego zwierzęcia mitycznego.
Plakaty – jako metoda aktywizująca
Klasy 5 na lekcji biologii poznawały podział zwierząt ze względu na sposób odżywiania się. Uczniowie zapoznali się z dietą wybranych zwierząt oraz wykonali związane z tematem zajęć plakaty.
Złudzenia optyczne – klasy 4
Na lekcji przyrody klasy 4 poznały, jak nasz umysł może nas ” oszukiwać”. Podczas omawiania narządów wzroku uczniowie poznali tzw. złudzenia optyczne. Ciekawym przykładem jest filmik z twarzami. Patrząc w krzyż na środku ekranu widzi się zniekształcony obraz twarzy. Temat podobał się uczniom.
Klasy 8 – przodkowie człowieka, oś czasu – metody aktywizujące
Klasy 8 w ramach powtórzenia wykonały oś czasu na której przedstawiły przodków człowieka.
Model nerki- biologia klasy 7
Uczniowie klas 7 na lekcji biologii wykonali modele nerki. Takie modele uczą nie tylko budowy anatomicznej ale rozwijają zdolności manualne i kreatywność.
Walka układu odpornościowego z patogenami – makiety
Klasy 7 w ramach powtórzenia wiadomości wykonały makiety przedstawiające elementy układu odpornościowego walczące z patogenami. Sposób przedstawienia makrofagów, limfocytów czy przeciwciał był bardzo kreatywny.
Obieg krwi (nauka przez zabawę)
Klasy 7 wykonały schematy serca, płuc i innych narządów. Następnie uczniowie umieścili rysunki na ciele modela a następnie poprowadzili naczynia krwionośne (nitki w dwóch kolorach) zgodnie z przebiegiem naczyń krwionośnych.
Obieg krwi 2
W ramach podsumowania tematu klasy 7 miały za zadanie umiejscowić narządy w ciele człowieka i wyznaczyć przebieg obiegu małego i dużego. Nauka przez zabawę bardzo się spodobała.
Obserwacje przyrodnicze – pogoda
Klasy 4 wykonały obserwacje pogody – temperatury, zachmurzenia, opadów itd . Wyniki swojej pracy przedstawiły w postaci plakatów.
Mapa myśli klasy 7 oraz postery klasy 4
Klasy 7 na lekcji biologii poznawały metodę mnemotechniki między innymi mapę myśli oraz tworzenie wierszyków ułatwiających zapamiętywanie informacji. Klasy 4, na lekcji przyrody, uczą się przez wykonywanie posterów. Tematem był piętra w lesie.
Układ pokarmowy
Klasy siódme na lekcji biologii wykonywały gry dydaktyczne na temat układu pokarmowego. Połączenie zabawy i nauki pozwala utrwalić wiadomości.
Dzień Zwierząt na biologii
Klasy 5 na biologii rozmawiały o prawach zwierząt i ich dobrostanie. Uczniowie wykonali plakaty związane z tematem zajęć.